Продукти за пчели

Срещу акара Varroa destructor с 99,9% ефикасност.

Варостоп представлява ленти от фурнирно дърво, върху които е нанесено активното вещество флуметрин.
Флуметрин е синтетичен пиретроид, който действа контактно акарицидно срещу акара Varroa destructor и не предизвиква вредни реакции при пчелите, пилото и пчелната майка.
Лентите се поставят /провисват/ между рамките в корпуса.
При облазването им пчелите поемат върху тялото си /крайници, власинки, крила/ от активното вещество и го разнасят из целия кошер. За унищожаването на акарите е необходимо минимално количество от активното вещество.

За употреба в биологично и конвенционално пчеларство срещу акара Varroa destructor с над 94% ефикасност.

Екостоп представлява плочки от пластична маса, в която активните субстанции тимол и ментово масло се съдържат по начин, осигуряващ равномерното и продължителното им отделяне за 40 до 45 дни, независимо от околната температура. /Плочките в това време се втвърдяват./ По този начин се обхваща пълният жизнен цикъл на акара с едно единствено прилагане за сезона, намалява се разхода за труд на пчеларя и се избягва риска от неблагоприятни странични ефекти при пчелите от прекомерно изпаряване на тимол при високи температури.
Тимол се съдържа в меда по естествен начин и приложението на Екостоп не изменя качеството на меда. За Екостоп не е необходим карентен срок.

Срещу нозематоза по пчелите без антибиотик.

Нозестат е ветеринарномедицински продукт за лечение и профилактика на нозематозата с доказана ефективност от 89% до 94% спрямо Nosema apis и до 74% спрямо Nosema serana.Активните вещества йод и мравчена киселина имат изразено противопротозойно действие. Те унищожават ноземните паразити и тяхните спори при вътрешно прилагане като лечебен захарен сироп или лечебно медно-захарно тесто. Заразата извън организма на пчелите в пити, мед, стени на кошера и др. трябва да се ликвидира по Добрата пчеларска практика и чрез дезинфекция.

Биоциден препарат за дезинфекция при аскосфероза (варовито пило) и аспергилоза (каменно пило) по пчелните семейства.

Активната субстанция на Фунгисан е четвъртично амониево съединение с фунгицидно действие спрямо гъбичките Ascosphaera apis и Aspergillus и дезинфекционни свойства срещу широк спектър инфекциозни агенти.

Стимулатор за пчелни семейства
Стартовит подобрява здравето и повишава продуктивността на пчелните семейства.
Допълващият комбиниран фураж за пчели Стартовит съдържа в оптимизирано съотношение микроелемента кобалт, натриев хлорид и фосфор.
Кобалт– чрез допълнително минерално подхранване се увеличава яйцеснасянето на пчелната майка – до 19% повече пило, увеличава се количеството на пчелите до 30% и се активизират жизнените им функции.
Фосфор – е необходим за бързо растящите личинки при интенсивно хранене на пилото. Фосфор участва в обмяната на въглехидратите в пчелите и подобрява репродуктивната способност на пчелната майка.
Натриеви и хлорни йони – поддържат осмотичното налягане в организма на пчелите, с което стабилизират поддържането на биохимичните процеси и физиологичните функции.

Комбиниран допълващ фураж за пчели.
Апитонус е кърмово тесто съдържащ аминокиселината метионин и витамин Е.
Полутвърдата въглехидратна храна с метионин и токоферолацетат допълва по най-подходящия начин недостигащите хранителни запаси в пчелните семейства в края на зимата или рано пролетта. При недостатъчна паша в края на лятото и есента с Апитонус се допълва подготовката за зимуване. Стимулиращите яйценосната дейност на майката метионин и витамин Е осигуряват наличието на повече пило есента и зимуване на повече млади, не изтощени пчели.

Недостигът на цветен прашец през втората половина на зимата налага при подбудително подхранване към въглехидратната храна да се добавят белтъчни компоненти. Като усвоим от организма на пчелата белтъчен компонент, разграден до съставните му части - аминокиселини, в състава на Апитонус влагаме аминокиселината метионин.